Find Local Wedding Vendors

Discover and connect with wedding vendors that share your taste and your budget. With trusted reviews, you can rest easy that your wedding day will be as beautiful as you envisioned.

Jewelry in Englewood Cliffs, New Jersey,
(800) 232-0386
Overall Rating
4.3 out of 5
Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • 72 Reviews


    Geralyn Reyes

    reviews
    1 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • Fiance and I ordered my ring about a month before our wedding date. Since we didn't want to get a ring that wouldn't fit (we bought an enhancer), we got the virtual fit kit, which I admit is pretty helpful. However, the kit came after almost 2 weeks of waiting, so we decided not to go by their process and just skip the prototype assessment and get the ring made so that we could have it by our wedding date. we got the kit on a Friday and sent back all photos and details they were asking for. In the email, I explained I didn't want to get the prototype assessment, but just have the ring made as our wedding would be in 2 weeks, which they acknowledged and confirmed it would begin production. Two weeks later (today is a Friday) they said they couldn't have the ring delivered by the promised date, but that it would come 4 days after my wedding. Their shipping policy means nothing to them, and you get no follow-up emails or any other communication to have an idea of what's going on with your... Read more

    Damon Bryant

    reviews
    1 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I ordered the ring on April 16th. The website state that manufacturing will take 3-10 business days....cool projected date at the latest is April 30. I ordered for overnight delivery so no big deal. Proposal is scheduled for May 4. May 1 THE RING HAS STILL NOT BEEN SHIPPED! May 2 the ring finally ships.....projected arrival....MAY 6!!! Wtf was the point of overnight delivery? Wtf is the point of 3-10 business days?

    Olivia

    reviews
    1 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • If i could give them a 0 i would. They have the lowest quality of rings i have EVER SEEN!!!! My fiancé bought my ring from them and it was BEAUTIFUL! I'll give them that. But after about 4 months the center stone FELL OUT! I sent it back and they replaced the stone inside. Then again after about 5 months the stone became loose again! I as furious. Again they fixed it and finally told me that i should upgrade to the 14k gold. I agreed, paid the difference and thought my ring looked more beautiful than before. Now today 11/18/16 my center stone is LOOSE AGAIN!!!!! I am completely furious. I called TwoBirch as i was fighting back tears. They told me to send it back again to which i responded with "to what? send it back again in another 4 or so months? She then recommend that i go to another jeweler to get an opinion. HOW ABOUT YOU JUST PROVIDE THE QUALITY RINGS YOU GUARANTEE! Being engaged was suppose to be that happiest time of my life, But thanks to two birch, it has been nothing short... Read more

    Breanna

    reviews
    1 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • Please do not buy this ring. I wore it for six months and all of the diamonds shifted and the ring looked dark and dull. They do not stand behind the quality of their rings. I wish I never bought from twobirch.

    responded with the following comments.

    Thank you for your feedback. We have a 30 days return policy, your order was placed on September 2016, therefore the return policy has expired, when you contacted us we explained about this as well as our 1 year free warranty for repairs, we provided you with a return label so our jewelers can inspect the ring and repair it. We received the ring, the jewelers determined the ring is in perfect condition, however, a new ring was made as a sign of our commitment to provide with a quality product and service, your replacement ring is being shipped to you today as we explained earlier. We are sorry you are not satisfied with our efforts, as a company we do our best to find a fair solution for both, you as a valued customer and our company.

    Kate

    reviews
    5 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • As my engagement ring was a square shape, most jewelry stores didn't have any wedding bands to fit quite right. Finally one jeweler suggested TwoBirch for a custom piece. We sent in the measurements and they gave us several options to work with. We found what we wanted AND it was half the price of traditional stores. Awesome experience all the way around!

    Annie

    reviews
    5 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I'm skeptical of perfect score reviews but TwoBirch deserves it. I wanted to help my fiance pick out my wedding band so I did the leg work for him. He gave me my budget and I went searching. After searching a few websites, going to a few chain stores and even going back to the jeweler who made my engagement ring I settled on TwoBirch. I went with one of their ring guards. I spoke with someone through their chat services about the size of the ring and how it would look with my engagement ring. It was suggested that I purchase the virtual fitting. I received the virtual fitting kit in the mail. I completed the process and sent my pictures in. The next day I received an email from Vianca, who is amazing by the way, with a virtual imprint of my ring in several of the ring guards I selected. This was helpful because I was able to tell which ring guard would fit perfectly with my engagement ring. I was told when my fiance was ready to purchase my ring to email the order number and te... Read more

    Sean M Ross

    reviews
    5 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I can't say enough positive things about TwoBirch. I had an idea of what I wanted to buy for my wife as a gift and Vianca was incredible at answering my questions. She walked me through all of the steps helped me select the perfect gift. The ring is even more beautiful in person and my wife loves it. I highly recommend TwoBirch.

    Mary Kay

    reviews
    5 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I ordered the 3 Stone Anniversary Ring Wrap and the Perfect fit kit after speaking with Jessica virtually about my solitaire and what the best stone option would be for the wrap on 6/12/2017. I received the perfect fit kit shortly afterward and returned it immediately. I received an email on 6/22/2017 with pictures of the mold which looked awesome. I gave my approval and on 6/29/2017 I received an email with pictures of the completed ring and gave my final approval. I received the ring on 7/5/2017 and it looked absolutely amazing with my solitaire. During this process I also spoke with Andrew who was very helpful and professional. The day I received the ring I realized I hadn't requested an appraisal for insurance purposes. I sent an email and within 4 hours I received the appraisal from Vianca. My dealings with all 3 people were what I would consider over the top. I took the ring to my jeweler because I wanted my solitaire professionally cleaned and he confirmed the color and... Read more

    Emily

    reviews
    5 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I had a custom ring guard made for my engagement ring and I am in love with it! I used their perfect fit mold to start with and I am so glad I did! They showed me lots of beautiful options with my ring, some that I had picked and some they recommended, and I actually ended up ordering one of their recommendations. The quality of this ring matches those that are hundreds of dollars more expensive. The customer service was top notch too. When I had decided what I wanted I let them know and they made the ring guard custom to my engagement ring from the mold. It compliments my ring so well and fits perfectly. Couldn't be happier!

    User6236698

    reviews
    5 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • Just spoke to and worked with Greg and he is PHENOMENAL. We were experiencing a few glitches with the internet and he was extremely accommodating through all of it. This is the place to go for your wedding band. They have so many options and very affordable. I haven't received the band yet as I am awaiting my perfect mold kit but I wanted to leave a review about their exceptional review.

    Amanda

    reviews
    2.4 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • We purchased a contour band for my engagement ring to complete the wedding set. There was no indication that we'd have any trouble. I take very good care of the ring, I don't even wear it every day and it never comes into contact with personal care products, hand soap, etc. The rose gold plating has worn off twice within a matter of weeks. My only options at this point is to spend send it in for a replacement every other month until the warranty runs out. At first the apologized because it's "not their usual standard of quality", now the second time it's "well your ring requires special care" (which it already gets). I hate my wedding band and that's a terrible feeling.

    Tricia

    reviews
    0.5 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I had fallen in love with a ring on their site. 7 weeks after ordering the ring, they hadn't even started to make it. We had called again to find out what was going on. At this point, they couldn't even guarantee it would be made given another month. Very disappointed and a lot of time waisted! Cancelled our order!

    Breanna

    reviews
    2.6 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • My ring is not the quality I expected to be. A diamond settled into the ring after just a few months. There return policy doesn't cover my ring anymore. I would recommend to buy the insurance. However, I feel the quality is not great considering I have only had my ring a short period of time. I would not buy from them again.

    Jael

    reviews
    1.4 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I purchased a wrap and I was sent the images of the ring and I said it looks like there's a large gap. They assured me it would fit nicely with my ring and it doesn't! I sent them a picture of my ring when I received it and they said there's nothing they can do and I approved the images. It is not custom! It's a ring mold just like any other place. It's a scam. And it doesn't matter if you aren't happy with the ring because there's nothing that can be done.

    responded with the following comments.

    Thank you for your feedback. As we explained, we sent pictures prior shipping as well as prior production sowing the enhancer adjusted as much as possible. The gap on the gap on the wrap was reduced to fit as close as possible to your solitaire, as we explained you can return the ring if not happy with it within 30 days. Again, we apologize if your expectations were not met. Thank you

    User5468022

    reviews
    4.7 out of 5
    Quality of Service:
  • Responsiveness:
  • Professionalism:
  • Value for Cost:
  • Flexibility:
  • I ordered a custom ring guard using their mould system. The process took a long time, mostly because I am in Canada but also because of a clerical error. Still, I was very happy with the service, and ended up purchasing a different ring than I first intended to after seeing the jeweller's recommendations. Now that I have my ring, it's beautiful and was an excellent value for custom work. I would for sure recommend TwoBirch.
    1 2 3 5

    Find Amazing Vendors
    render_sticky_availability_button